Sign in or 

|
Hennydevos |
Tips van gebruikers aan bedrijven die iets met communities willen
Sep 11 2008, 8:57 AM EDT
Uit een groepsdiscussie met studenten (veelal Hyves gebruikers). Samengevat: het moet een lust zijn voor de consument, niet een last, anders haken ze af. Maar dat is natuurlijk niet anders dan bij andere marketing- en verkoopkanalen ...Het moet er niet te dik op liggen dat ze geld aan je willen verdienen Bedrijven moeten zich niet anders voordoen, eerlijk en transparant zijn over hun bedoelingen Niet schreeuwerig overkomen, niet opdringerig zijn Consument moet de eerste stap nemen, niet andersom Bedrijven moeten zichzelf vriendelijk presenteren Bedrijven moeten zich aanpassen aan de belangen en interesses van de consument (en aan de aard van het sociale medium) Bedrijven moeten alleen iets met een community gaan doen als ze echt iets toevoegen Je zou bedrijven moeten kunnen informeren dat ze je mogen benaderen (en andersom) Je zou een overzicht van bedrijven moeten hebben van bedrijven die zich online presenteren. Bron: Connect to Community, Telematica Instituut Do you find this valuable? |
|
janvds55 |
1. RE: Tips van gebruikers aan bedrijven die iets met communities willen
Oct 12 2008, 12:03 PM EDT
Goed. We hebben het hier dus heel specifiek over bedrijven die een gemeenschap opzetten om daarmee geld te gaan verdienen? Lijkt me dat je eerst een thema moet hebben waarop je de gemeenschap richt. Ik kan me zo 1-2-3 niet voorstellen dat je rondom willekeurig welk onderwerp een interessante gemeenschap kunt optuigen.De business modellen zijn ook wel dun: reclame en directe verkoop. Ik zou eerder denken dat - omdat je aan de slag gaat met denken in termen van gemeenschappen - de gezamenlijke kennis dat is wat je zoekt. Ofwel, de winst zit 'm in gebruikersterugkoppeling en vooral in nieuwe, goede inzichten. Ik weet het: is lange(re) termijn denken. Ook mijn huidige werkgever is er niet blij mee. Korte termijn lijkt dominant. 1 out of 1 found this valuable. Do you? |