Discussion: Verdienmodellen...Reported This is a featured thread

Showing 3 posts
Hennydevos
Hennydevos
Verdienmodellen...
Sep 11 2008, 10:24 AM EDT | Post edited: Sep 11 2008, 10:24 AM EDT
Wij hebben er een aantal uitgewerkt. Bijv.
- in de content hoek: het advertentie model: een gebruiker ontvangt gepersonaliseerde content dat wordt aangevuld met relevante advertenties (bijv. een e-krant aansluitend bij voorkeur van gebruiker met bijpassende advertenties)
- met widgets: een widget is eigenlijk een electronische brievenbus op het beeldscherm van de gebruiker. Wanneer je die als zodanig gaat gebruiken om allerlei advertenties in beeld te brengen zal deze hem er snel afgooien. Een tussenweg is bijv. af en toe een enquete (met prijs en niet al te opdringerig) aan de consument voor te leggen. Het aardige van widgets is ook dat je wat te weten kunt komen over de gebruiker, bijv. via welke site de widget wordt gebruikt. In ieder geval zou het een bron van marktinformatie kunnen zijn, wat je vervolgens kunt aanbieden aan...
- marktinformatie destilleren uit communities a la VoxPop van Parabots

Volgens mij is hier ruimte voor nieuwe dienstverlening... maar ja, het blijft moeilijk om aan te geven wat nu precies de return on investment is. Vandaar dat een van onze aanbevelingen is: probeer eens wat (iets kleins, met niet al te veel afbreukrisico) en kijk wat er gebeurt.... Bijv. iets op Hyves of een aardige widget.

Bron: Connect to Community, Telematica Instituut
1  out of 1 found this valuable. Do you?    
Keyword tags: None (edit keyword tags)

Posted Anonymously
1. RE: Verdienmodellen...
Sep 18 2008, 3:44 PM EDT | Post edited: Sep 18 2008, 3:44 PM EDT
Voor ons is dit meer dan een experiment. Stomweg (een) core van de business. En ook hier wordt volop geworsteld met businessmodellen voor content. Dat is dus verdomd lastig (om het eufemistisch uit te drukken). De drie die ik zie, zijn bekende. Vooral #2 en #3 hebben mijn aandacht en voorkeur. Content is de kern niet. Dat is meer de honing waarmee je de bijen lokt (ik weet het de bijen maken de honing). Met de bezoekers ga je aan de slag. Wij zijn voorlopig nog wel aan het zoeken naar wegen (en middelen) om onze 3,5 miljoen unieke bezoeken per jaar te gelede te maken. Maar ja, wij werken ook in de publieke sector en da's geen vetpot. Do you find this valuable?    
janvds55
janvds55
2. RE: Verdienmodellen...
Sep 18 2008, 3:47 PM EDT | Post edited: Sep 18 2008, 3:47 PM EDT
Sorry. Dat was ik... die anonieme. Vergat aan te melden. Do you find this valuable?